Maya

Autodesk Maya 2012 x32 x64 ISO ( English )

Год выпуска: 2011
Версия: 2012
Разработчик: Autodesk Inc
Платформа: Microsoft® Windows® XP & Vista & Windows 7
Совместимость с Windows 7: полная
Язык интерфейса: только Английский
Таблэтка: присутствует

Описание:
Autodesk® Maya® предлагает специалистам реализацию сквозного творческого процесса с помощью полного набора средств для 3D анимации, моделирования, создания имитаций и визуальных эффектов, рендеринга, отслеживания движения и композитинга на базе легко расширяемой платформы. Все эти возможности в виде единого приложения представляют исключительную ценность для специалистов по компьютерной графике. Maya 2012 теперь может работать и на 64-разрядной платформе Mac OS® X. В новой версии улучшены пользовательский интерфейс, процедуры анимации персонажей и взаимодействие с видовым экраном, добавлены новые возможности 3D монтажа, встроены функции управления цветом.

Autodesk Maya 2012 x32 x64 ISO.rar 2.81 Гб
Product Key 657D1
Serial number Любой

Видеоурок, основы.
Autodesk Maya 2010. Обучающий видеокурс.rar 149.44 Мб
001.Введение. Запуск приложения

002.Основные элементы интерфейса. Часть 1

003.Основные элементы интерфейса. Часть 2

004.Модули меню

005.Дополнительные опции меню

006.Отображение объектов

007.Начало работы над проектом

008.Перемещение по рабочему пространству

009.Примитивы и их параметры

010.Создание примитивов и их выделение

011.Наложение материала, масштабирование, ротация

012.Создание сцен на основе примитивов

013.Представление объектов в виде сетки

014.Представление объектов в виде узлов

015.Отображение объектов в окнах проекций

016.Выравнивание объектов

017.Объединение объектов в группу

018.Окна Outliner и Hypergraph

019.Копирование и дублирование объектов

020.Запуск редактора узлов Hypershade

021.Вид окна редактора узлов Hypershade

022.Автоматическая генерация материала на основе текстурных карт

023.Слайдеры

024.Настройка параметров анимации

025.Создание анимации в режиме автоматической установки ключевых кадров

026.Просмотр анимации

027.Деформаторы

028.Деформатор Bend

029.Деформатор Flare

030.Деформаторы Sine и Squash

031.Деформаторы Twist и Wave

032.Анимирование деформаторов

033.Источники света

034.Параметры источников света

035.Добавление источника света Point

036.Создание теней

037.Добавление источника света Directional

038.Камеры

039.Вид сцены через камеру

040.Управление камерами

041.Параметры настройки камер

042.Создание и настройка камеры

скачал DonoR
 
Digital tutors: Introduction to Modeling in Maya 2012

Год выпуска: 2011
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/11/index.php
Автор: Digital Tutors
Продолжительность: 4 hr.58 min
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: We will use a project based approach as we cover the basics of modeling, look at commonly used tools and talk about some time saving tips and techniques gleaned from production experience.
We will begin by looking at the various types of geometry available to you and how you can actually convert between those different types. You will learn how to organize your model into hierarchies and keep your scene clean and efficient.

We will also take a look at several modeling tools, including polygonal tools like extrude and the insert edge loop tool for adding resolution, NURBS tools like loft and extrude to create smooth surfaces, and a few subd tools as well. We will take a look at using a smoothing or subdivision workflow and use deformers to help shape our models. We are going to take a slightly different approach to this introduction course, in that we are not going to talk about all of the Maya modeling tools, but rather focus on the tools that you are going to find most useful as you begin the modeling process.
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: FLV
Видео: VP6 1280 x 720 16:9 15.000 fps 1 000 Kbps
Аудио: AAC 44.1 KHz 96.0 Kbps 1 channel

1. Introduction and project overviewmin. 23 sec.
2. Introduction to polygons 13 min. 12 sec.
3. Introduction to NURBS 11 min. 58 sec.
4. Introduction to subdivision surfaces 12 min. 57 sec.
5. Hierarchy and workflow 9 min. 54 sec.
6. Model overview 4 min. 56 sec.
7. Setting up image planes 6 min. 16 sec.
8. Drawing out the bike frame 11 min. 50 sec.
9. Building the front fork 13 min. 59 sec.
10. Adding the front pivot 14 min. 34 sec.
11. Finishing the front fork 9 min. 37 sec.
12. Beginning the wheel 8 min. 58 sec.
13. Finishing the back wheel 8 min. 35 sec.
14. Creating spokes for the front wheel 11 min. 55 sec.
15. Modeling the handlebars 7 min. 25 sec.
16. Finishing the handlebars 9 min. 39 sec.
17. Adding the hubless sprocket 7 min. 28 sec.
18. Building the interior of the sprocket 7 min. 34 sec.
19. Modifying the frame to accommodate the sprocket 4 min. 51 sec.
20. Building the chain guard 9 min. 51 sec.
21. Modeling the interior of the chain guard 8 min. 14 sec.
22. Adding the bicycle seat 10 min. 29 sec.
23. Modeling the seat springs 7 min. 17 sec.
24. Building the front screen 7 min. 15 sec.
25. Building the pedals 8 min. 27 sec.
26. Finishing the pedals 4 min. 35 sec.
27. Adding outer frame pieces 5 min. 27 sec.
28. Starting the brakes 11 min. 18 sec.
29. Building the brake handles 5 min. 33 sec.
30. Adding the brake lines 7 min. 59 sec.
31. Modeling the kickstand 6 min. 6 sec.
32. Adding text to the model 7 min. 47 sec.
33. Finishing model setup 7 min. 38 sec.
34. Adding materials and creating render 13 min. 30 sec.
Digital Tutors - Introduction_to_Modeling_in_Maya_2012.iso 1.94 Гб
скачал Krezol
 
Digital-Tutors : Facial Animation in Maya

Год выпуска: 2011
Производитель: Digital-Tutors
Продолжительность: 2 hrs. 38 min.
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: In this collection of lessons we will learn tips an techniques for creating believable facial animations.
This course will cover the process of animating a face in Maya. We will build the animation step by step, covering time-saving and proficient techniques like smart blocking, using a checklist, how to work with reference, checking for arcs. We will even cover what to do when we encounter issues where an expression that was not anticipated calls for the control rig to be revised. By the end of this course, you we will be equipped with the knowledge you need to build your own facial animations that are convincing and entertaining.

1. Introduction and project overview
2. Helpful notes / reviewing the checklist
3. Getting the scene ready for animation
4. Studying the reference
5. Modifying the cheek controls for an inhaling shape
6. Starting on the extreme pass
7. Blocking in the animation as the character starts to speak
8. Blocking in frames 26 through 36
9. Blocking in frames 44 through 65
10. Blocking in frames 69 through 86
11. Blocking in frames 98 through 103
12. Finishing the extreme pass
13. Creating controls for a more pronounced lip purse
14. The breakdown pass
15. Starting on the initial polish pass
16. Correcting the arcs of the head
17. Finishing the head pass
18. Polishing the animation of the eyes
19. Refining the brow animation
20. Tweaking the mouth’s animation
21. Finalizing the animation

Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: FLV
Видео: VP6 782x646 30 fps ~800Kbps
Аудио: MP3 44,1kHz 2ch 96Kbps

Digital-Tutors - Facial Animation in Maya.iso 954.74 Мб
Скачал RoveR
 
Rendering Interiors with mental ray and Maya 2011

Год выпуска: 2011
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=523
Продолжительность: 2:35:21
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: In this series of lessons we will explore techniques and workflows for setting up realistic lighting for your interior scenes, and rendering these scenes using mental ray.
The ability to realistically light an interior environment is a skill that is highly sought after in the CG industry. It is a skill that is used very heavily in areas such as feature films, games, and architectural visualizations. This course will explore the entire, step-by-step process of lighting your scenes. We will start by learning how to make sure that our lights are behaving in a way that is physically accurate by utilizing real-world light data in our scenes. From there, we will learn how to incorporate realistic secondary illumination into our scenes, learn how to create physically-accurate materials in Maya, and explore many techniques and workflows designed to help you overcome many of the common issues that you are likely to encounter in your own scenes. 19 videos in this course
1. Introduction and project overview
2. The importance of scene scale in rendering
3. Preparing scene for initial rendering
4. Utilizing IES light profiles in mental ray
5. Adding secondary illumination to our scene
6. Using lens shaders to improve lighting results
7. Gamma-correcting materials and textures in Maya
8. Assigning materials to the walls and ceiling
9. Creating materials for the kitchen cabinets
10. Creating a material for the kitchen table
11. Adding realistic color temperature to lights
12. Adding additional light sources to our kitchen scene
13. Adding a final light source into our kitchen scene
14. Building a brushed metal material in Maya
15. Fixing common reflection and refraction errors in Maya
16. Improving glossy reflection quality in mental ray
17. Adding visible illumination sources to our scene
18. Enhancing shadows and indirect illumination in our scene
19. Making final quality adjustments to our render
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: flv
Видео: Flash Video 4 784x656
Аудио: MPEG Audio Layer 3 44100Hz mono 96kbps

Digital Tutors - Rendering Interiors with mental ray and Maya 2011.iso 768.13 Мб
Скачал MrakоBez
 
Digital-Tutors : Maya Modeling Reference Library: Edit Mesh

Год выпуска: 2011
Производитель: Digital-Tutors
Продолжительность: 1 hrs. 26 min
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: n this series of lessons, we will be taking a detailed look at each of the commands found in Maya’s Edit Mesh menu.

Each video in this course is a self-contained lesson centering on one of the commands found in the Edit Mesh menu in Maya. This means that these lessons can be viewed in any order you wish, allowing you to jump straight to the content that is most relevant to you. Over the course of these lessons, we’ll take a detailed look at each of the Edit Mesh commands and how each of them can be used to speed up our workflow.

1. Keep Faces Together
2. Extrude
3. Bridge
4. Append to Polygon Tool
5. Cut Faces Tool
6. Split Polygon Tool
7. Insert Edge Loop Tool
8. Offset Edge Loop Tool
9. Add Divisions
10. Slide Edge Tool
11. Transform Component
12. Flip Triangle Edge
13. Spin Edge Forward Backward
14. Poke Face
15. Wedge Face
16. Duplicate Face
17. Connect Components
18. Detach Components
19. Merge
20. Collapse
21. Merge Vertex Tool
22. Merge Edge Tool
23. Delete Edge Vertex
24. Chamfer Vertex
25. Bevel
26. Crease Tool
27. Remove Selected Remove All
28. Crease Sets
29. Assign Invisible Faces

Edit Mesh in Maya коллекция
 
Сверху